چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم

تمیز کردن لپ تاپ

،چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم : مانند تمام ابزار و وسیله هایی که هر روزه با آن ها سر و کار داریم لپ تاپ ها نیز نیاز به سرویس و تمیزکاری دارند.
بسیاری از موارد می تواند در کثیف شدن لپ تاپ تاثیرگذار باشد ماندد گرد و خاک ، روغنی شدن ، الیاف لباس و فرش و … در ادامه نحوه تمیز کردن این وسیله‌ی کاربردی را توضیح خواهیم داد.

زمانیکه متوجه شدید لپ تاپ شما کثیف است. براحتی می توانید آلودگی و کثیفی صفحه کلید خود را مشاهده کنید. می توانید دایره روغن های پوستی را در وسط صفحه تاچ پد مشاهده کنید.

استفاده از یک لپ تاپ تازه تمیز شده تقریباً به اندازه تهیه یک لپ تاپ  نو کاملاً رضایت بخش است.
کلیدها تمیز هستند ، صفحه نمایشگر بدون لکه است و شما دوباره عاشق لپ تاپ خود می شوید
در صورت خرید یا فروش لپ تاپ های دست دوم ، تمیز کاری لپ تاپ مهارت مفیدی است ، زیرا ممکن است صاحب قبلی لپتاپ همیشه آنرا در شرایط ایده‌آل نگهداری نکرده است.

ابزار مورد نیاز تمیز کردن لپ تاپ :

دستمال های حاوی الکل با میزان درصد بالای 90 درصد که به اجزای داخلی لپ تاپ کمترین آسیب را وارد کند، بجز این یک اسپری هوای فشرده برای مابین کیبورد و درزهای موجود در لپ تاپ و ورودی‌های هوا میتواند کاربردی باشد و الزاما نیاز نیست. و اگر لکه های روغنی بر روی لپ تاپ شما به وفور یافت می شود تهیه یک اسپری چرب مخصوص لوازم الکترونیکی ( اسپری چرب ناهید ) الزامی خواهد بود.
و برای ترکیب و سایش این لکه ها و کثیفی ها تهیه یک دستمال میکروفایبر گزینه ایده‌آلی است.

در ادامه، پاک کننده های مخصوص لوازم الکترونیکی نیز وجود دارند اما با ابزاری که در خانه خودتان دارید ممکن است تفاوت زیادی نداشته باشد اما به لحاظ قیمت بسیار بالاتر خواهد بود. بسیاری از کمپانی ها و فروشگاه های فروش لپ تاپ در بسیاری از موارد حین فروش لپ تاپ از این موارد تمیز کننده به عنوان اشانتیون استفاده می کنند و آن ها را به خریداران هدیه می دهند.

 

از قسمت داخلی شروع کنید.

بعد از جمع آوری ابزار مورد نیاز ابتدا با هوای فشرده شروع کنید و سعی کنید تمام گرد وخاک و الیاف ها را از بین درز ها و مابین کیبرد ها بیرون بکشید و به بیرون هدایت کنید . پس از این کار با دستمال میکروفایبر موارد اضافی باقی مانده روی کیبرد و صفحه نمایش را پاک کنید تا اثری از گرد و خاک و الیاف نماند.

در مرحله بعد

به شرطی که لپ تاپ خود را به خوبی تمیز نگه داشته باشید ، مجبور نیستید برای این مرحله آن را باز کنید. فقط لپ تاپ را خاموش کنید ،
کابل برق را از برق جدا کرده و باتری را جدا کنید (اگر به راحتی قابل جدا شدن است). هوای فشرده شده خود را بگیرید ،
بر روی لپ تاپ اسپری کنید و از شر هرگونه تراکم کثیفی خلاص شوید ، سپس شروع به دمیدن هوا در هر درز و شکاف: صفحه کلید ، دریچه ها و حتی پورت های USB کنید. این کار را با آرامش و دفعات زمانی کوتاه انجام دهید ،
زیرا اسپری های طولانی تر می توانند باعث جمع شدن رطوبت در داخل رایانه شما شوند و با چرخش بیش از حد فن ها به فن ها آسیب برسانند.

اگر خوش شانس باشید ، احتمالاً پس از انجام این کار تغییر بزرگی مشاهده خواهید کرد.
هدف جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار با گذشت زمان است که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شما شود.
اگر در منافذ خروجی الیاف دیده می شود ، بدانید که به مدت طولانی لپ تاپ را تمیز نکرده اید. در این صورت ، ممکن است بخواهید آن را باز کنید (اگر در انجام این کار راحت هستید) یا آن را برای تمیزکاری دقیق به یک تعمیرگاه ببرید.
افراد سیگاری و صاحبان حیوانات اهلی باید مراقبت ویژه داشته باشند تا قسمت داخلی آن را مرتب تمیز کنند ، زیرا احتمال تجمع گرد و غبار ، دود ، مو و سایر ذرات بسیار زیاد است.

 

قسمت بیرونی لپ تاپ را تمیز کنید.

قسمت بعدی قسمت سرگرم کننده ای است: ایجاد درخشش دوباره لپ تاپ.
مهمترین نکته در هنگام تمیز کردن لپ تاپ یا رایانه رومیزی استفاده از محصول تمیز کننده بر روی دستمالی  است که برای تمیز کردن استفاده می کنید ، هرگز مستقیماً روی رایانه مواد تمیز کننده را نپاشید.
بنابراین پارچه میکروفیبر خود را بگیرید ، چند قطره الکل روی آن بریزید ، آنرا بیرون بیاورید تا مرطوب نباشد و به سطح لپ تاپ بسایید. ممکن است بخواهید از پنبه و الکل برای کلیدهای صفحه کلید و فضای کوچک بین آنها استفاده کنید. اگر علائمی وجود دارد که از بین نمی روند ، می توانید آنها را با یک پاک کننده چرب قطعات الکترونیکی چندین بار بسابید و پاک کنید.

 

تمیز کردن لپ تاپ

چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم

صفحه نمایش کمی متفاوت است. باید بتوانید اثرانگشت را با یک پارچه خشک  میکروفیبر پاک کنید ، اما اگر کمی بیشتر به قدرت تمیز کردن نیاز دارید ، کمی آب – دوباره روی پارچه بریزید – می تواند کمک زیادی کند. برخی از تولیدکنندگان ، از جمله دل و لنوو ، حتی می گویند، در صورت نیاز می توانید از مخلوط 50:50 الکل ایزوپروپیل و آب استفاده کنید. فقط از پاک کننده های خانگی با مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک یا قلیایی روی صفحه خودداری کنید.

 

 

لیست قیمت لپ تاپ استوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *