انتخاب بهترین نوع شارژر برای لپ تاپ | شارژر لپ تاپ

شارژر لپتاپ

شارژر لپ تاپ : لپ تاپ ها دستگاه های قابل حمل هستند که منبع برقشان، به شکل یک باتری قابل شارژ است. این باتری ها مدت زیادی طول می کشند تا شارژ شوند. لپ تاپ ها برای شارژ این باتری ها از شارژرهای برقی استفاده می کنند که به خروجی های برق متصل می شوند.

صدها لپ تاپ مختلف در  بازار وجود دارد و هر کدام از آنها از مدل و نوع خاص شارژر استفاده می کنند. هنگام جستجوی آداپتورهای لپ تاپ، مالکان لپ تاپ باید به مدل و ولتاژ و نیازمندی های لپ تاپ خود دقت کنند.

از این اطلاعات برای جستجوی شارژر سازگار با لپ تاپ استفاده می شود. در این آداپتورها ولتاژ خروجی باید با ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ مطابقت داشته باشد. با این وجود، میزان عملکرد آداپتور می تواند با شرایط لازم بیشتر شود. مالکان لپ تاپ نیز باید یک آداپتور با نوع رابط مناسب برای خود تهیه کنند.

نکته: آداپتورهای استوانه ای متداول ترین نوع برای یک شارژر لپ تاپ به حساب می آیند.

 

شارژر لپ تاپ

لپ تاپ ها از جریان مستقیم استفاده می کنند

همه لپ تاپ ها از قدرت جریان مستقیم برای کار استفاده می کنند. جریان مستقیم یک انرژی الکتریکی است که به صورت پیوسته در یک جهت جریان دارد. این جریان به باتری لپ تاپ جریان پیدا می کند.
در حال حاضر در اکثر شهر از جریان متناوب استفاده می‌کنند که به طور پیوسته در حال تغییر است اما به صورت جریانی مثبت عمل می‌کند. لپ تاپ ها نمی توانند با این نوع از برق کار کنند، بنابراین آداپتور یا شارژر ملزم به تبدیل جریان خروجی از ای سی (AC) به برق دی سی (ِDC) می باشد.

این شارژرها یک جعبه کوچک و سنگین سیاه است که به کابل های بین لپ تاپ و خروجی برق خانه متصل است که در این صورت باتری لپ تاپ شارژ می شود. این دستگاه ها باعث می شوند تا لپ تاپ بتواند از برق (AC) خروجی های استاندارد استفاده کند.

نوع آداپتور برای هر لپ تاپ

لپ تاپ ها به دو نوع اصلی تطبیق دهنده های نیرو برای انرژی متکی هستند: اداپتور AC و اداپتور DC. این اداپتورهای که به عنوان شارژر نیز شناخته می شوند، کمک می کنند تا برق خروجی دیوارهای شهری به فرمی تبدیل شود که برای لپ تاپ قابل استفاده باشد.

شارژر AC

اداپتور AC برق را از یک خروجی دیواری  شهری که در بیشتر خانه ها پیدا می شود را  به برق جریان مستقیم که توسط اکثر وسایل کوچک مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل می کند. لپ تاپ ها از قدرت دی سی استفاده می کنند این نوعی از انرژی است که توسط باتری ها استفاده می شود، که اغلب لپ تاپ ها برای کار در هنگامی که مالک لپ تاپ به برق شهری دسترسی ندارد از آن و از طریق باتری استفاده می کنند.

شارژر DC

لپ تاپ ها خود از قدرت برق DC  استفاده می کنند پس این گونه بنظر می رسد که شاید نیازی به آداپتور یا شارژر در این مواقع نباشد. اما اغلب تامین کننده های جریان برق DC  ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ ها را تولید نمی کنند بنابراین این آداپتور شارژرها وظیفه تامین ولتاژ مناسب لپ تاپ را انجام می دهند.
منابع تامین قدرت DC   منابعی مانند صفحه های خورشیدی ، برق اتومبیل ها و برق داخل هواپیما ها هستند.

 

یافتن مناسب ترین شارژر

از آنجایی که اداپتورهای مختلفی در بازار وجود دارند، بررسی این که کدام یک از انها برای لپ تاپ شما مناسب است ضروریست. اکثر اداپتورهای موجود در بازار دارای کد مدل و نوع خروجی و ورودی برق هستند. این مدل ها  همچنین ولتاژ، جریان و برق تطبیق دهنده را فهرست می کنند .
به این ترتیب، صاحبان لپ تاپ می توانند اداپتور مناسب را برای دستگاه های خود انتخاب کنند. یافتن شارژر درست برای یک لپ تاپ به معنای بررسی مدل و نیازمندی های برق لپ تاپ است.

شماره مدل لپ تاپ :  این بخش معمولا روی یک برچسب کوچک که به زیر لپ تاپ متصل شده است چاپ می شود
ملزومات برق لپ تاپ:  این نیز روی یک برچسب کوچک که به زیر لپ تاپ متصل شده نیز چاپ می شود. همچنین ممکن است در نزدیکی ورودی برق لپ تاپ چاپ شود. در آن به دنبال آمپر و ولتاژ مورد نیاز باشید.

شماره مدل را به صورت انلاین جستجو کنید تا ببینید آیا آداپتورهای سازگار موجود هستند یا خیر. ولتاژ و سرعت آداپتور باید با الزامات لپ تاپ مطابقت داشته باشد.

نوع رابط اداپتور لپ تاپ یا در اصطلاح سری شارژر را با اداپتورهای قابل دسترسی که به صورت آنلاین پیدا می شوند مقایسه کنید. سری نیز باید مطابقت داشته باشد.

 

رابط شارژر یا سری شارژر

در هنگام خرید و جستجو برای خرید یک شارژر علاوه بر موارد بالا به نوع رابط یا سری شارژر هم باید دقت کنید که آیا به لپ تاپ شما به درستی متصل می شود یا خیر .

 

لیست قیمت لپ تاپ استوک

ناکبند در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *