لپ تاپ استوک چیست ؟ لپتاپ استوک بخریم یا نه ؟

لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ استوک چیست ؟ لپتاپ استوک بخریم یا نه ؟

لپ تاپ استوک در ایران به معنای مختلفی بکار برده می‌شود.

اما در رسته لپتاپ‌های استوک به چند دسته می توان اشاره کرد .

دسته اول : کالاهایی که بدلایل مختلف و در مدت زمان کوتاهی پس از خرید به شرکت های سازنده و یا فروشگاه های مرتبط مرجوع شده ، و بعد از مدتی به عنوان لپتاپ های استوک گرید الف وارد ایران شده و بفروش میرسند.

دسته دوم : کالاهایی که بدلیل ایرادات سخت افزاری نیازمند تعمیر بوده و به این جهت به شرکت های اصلی سازنده مرجوع شده‌اند و پس از رفع ایراد و تعمیرات مورد نیاز به شرکت های واسط فروش فروخته می‌شوند. این محصولات معمولا با نام گرید ب در بازار ایران رایج هستند.

دسته سوم : مواردی که پس از اتمام موعد کاری که قراردادی بین شرکت سازنده با دیگر شرکت ها بوده به شرکت های اصلی برگردانده میشوند و پس از تست و دریافت گواهی سلامت بعنوان لپتاپ های استوک بفروش می‌رسند.

دسته چهارم : دستگاه هایی که در واقع دسته دو هستند و پس از چند سال کارکرد شرکت های خرده فروش لوازم الکترونیک آنها را از اشخاص خریداری کرده و پس از تست و بررسی ایرادت و رفع آن‌ها این دستگاه ها را معمولا در بازارهای شرق آسیا ، خاورمیانه و بخش هایی از آفریقا به فروش می‌رسانند.

ضمانت ، گارانتی و مهلت تست لپ تاپ استوک

لپتاپ های استوک معمولا دارای ضمانت و وارانتی سلامت و کارکرد 30 الی 90 روزه در خارج از کشور هستند . و تا حدودی هم مراحل تست و رفع ایرادات را طی می‌کنند . تست های از قبیل تست صفحه نمایش ، تست رم و هارد و تست سخت افزاری مورد نیاز.

با این حال در صورت وجود مشکل امکان مرجوع کردن دستگاه وجود دارد. اما در داخل کشور و پس از واردات این محصولات این امکان دیگر برای خریداران این دستگاه ها وجود ندارد و یا بسیار دشوار است.

لپ تاپ استوک در ایران اما به موارد غیر از موارد بالا هم گفته می‌شود مانند لپتاپ های تعمیری دسته دوم و یا لپتاپ های اپن باکس یا بدون جعبه . ولی ماهیت اصلی لپتاپ های استوک همان چهار دسته‌ی اشاره شده است.

لپتاپ های استوک بخریم یا نه ؟

جواب این سوال کاملا ساده است. این خرید یا به عنوان یک خرید بسیار عالی و با ارزش تلقی میشود و یا یک فاجعه. دلیل این امر هم این است که در هر صورت خرید یک کالای الکتریکی نیازمند گارانتی و یا ضمانت تعویض است .

در این خرید شما باید علاوه بر ضمانت دار بودن دستگاه به این نکات مهم و حیاتی هم توجه کنید :

1. سعی کنید حتی الامکان از فروشگاه های معتبر و عضو اتحادیه های رسمی خرید کنید.

2. بعد از خرید حتما از فروشنده تقاضای فاکتور با مهر و امضا رسمی کنید

3. از فروشنده بخواهید که به شما مهلت و ضمانت تست دستگاه را بدهد

4. توجه داشته باشید که فروشنده این ضمانت را بروی فاکتور خرید قید کند.

5. حین خرید حتما از فروشنده بخواهید دستگاه را برایتان روشن کرده و تست سریعی هم انجام دهد .

نکته آخر : با توجه به نیاز همه ما در این عصر و اینکه لپتاپ و لوازم الکترونیک به یکی از ابزار اصلی زندگی تبدیل شده و با در نظرگیری شرایط اقتصادی و تعرفه های متعدد و گاها نامعقول محصولات نو و آکبند قطعا خرید لپتاپ های استوک کاریست بسیار بصرفه وپرمنفعت در راستای حفظ منابع مالی شما .

فروشگاه ناکبند عضو رسمی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و وارد کننده محصولات الکترونیکی استوک با حدود یک دهه تجربه.

لپ تاپ لمسی با نمایشگر Full HD و هارد ssd ، کلیک کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید هر روز بررسی انواع لپتاپ استوک ، اخبار حوزه لپتاپ و آموزش های کاربردی .

 

اینستاگرام ناکبند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *