هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟ | ریختن آب روی لپ تاپ

ریختن آب روی لپ تاپ

احتمالا به دنبال جواب این سوال که بعد از ریختن آب روی لپ تاپ چه کنیم ؟ هستید . لپ تاپ ها و مایعات دشمنان دیرینه هستند، و ترکیب این دو اتفاقات بدی را پیش خواهد آورد. اگر این مطلب را پس از ریختن آب روی لپ تاپ می‌خوانید، اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن دستگاه و سپس قطع کابل و باتری در اسرع وقت است.

اخطار: قبل از دست زدن به لپ تاپ، بررسی کنید که دستان و ناحیه مورد نظر شما کاملا خشک باشند.

لپ تاپ را خاموش کنید.

برای کسانی که از مقدمه صرف نظر کرده اند ، در اولین فرصت لپ تاپ خود را خاموش کرده و بلافاصله کابل برق را جدا کنید. سریع ترین راه برای انجام این کار در اکثر مدل ها فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن / خاموش تا زمان خاموش شدن نمایشگر است. هرچه بیشتر منتظر خاموش کردن رایانه خود باشید ، احتمال آسیب جدی به آن بیشتر است.

اگر لپ تاپ شما باتری قابل جابجایی آسان دارد، آن را خارج کنید، در صورت لزوم خشک کنید، و سپس آن را در جای امنی قرار دهید. اگر مقدار زیادی مایع بر روی صفحه کلید ریخته ، ممکن است بخواهید لپ تاپ خود را روی یک حوله قرار دهید و در آن را باز کنید مانند یک V وارونه). این کار باعث می‌شود قطرات قبل از رسیدن به اجزای حساس زیرین خارج شود.)

البته لپ تاپ هایی نیز وجود دارد که کیبرد ضد آب دارند به گونه ای که بعد از ریختن مایعات بر روی کیبرد از محفظه های بخصوصی از زیر لپ تاپ خارج می شود و آب به قسمت های حساس لپ تاپ نفوذ نمی کند.

 

 

بیشتر سخت افزار های کامپیوتری می توانند در صورت خاموش بودن برق از خطر آب نجات پیدا کنند. با خارج کردن باتری و قطع اتصال برق می توانید از آسیب آب به مدار جلوگیری کنید.

 

قدم بعدی چیست ؟

کار بعدی شما به لپ تاپی که دارید ، قدمت آن و راحتی در باز کردن شاسی برای دسترسی به قطعات داخل آن بستگی دارد.

 

اگر لپ تاپ شما تحت گارانتی است ، باز کردن شاسی احتمالاً آن را باطل می کند. می توان ادعا کرد که ریختن چیزی روی لپ تاپ نیز ضمانت نامه را باطل می کند ، بنابراین شما باید از اختیار خود در اینجا استفاده کنید. با شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید و ببینید آنها چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

 

شاید بتوانید لپ تاپ را به صورت رایگان بررسی کنند اما هزینه هرگونه تعمیرات به احتمال زیاد از جیب شما می رود.

 

اگر رایانه شما تحت گارانتی نیست (یا برایتان مهم نیست) ، ممکن است بخواهید امور را به دست خود بگیرید. متاسفانه همه لپ تاپ ها به راحتی باز نمی شوند. به ویژه لپ تاپ های اپل و مایکروسافت امتیاز قابل ترمیم iFixit بسیار پایینی دارند که نشان می دهد در ساخت آنها از چسب و لحیم زیادی استفاده شده است.

باز کردن برخی از دستگاه ها بسیار دشوار است ، در حالی که برخی دیگر به گونه ای مونتاژ می شوند که باز کردن شاسی کاری عمدتاً راحتی است.

در وب مدل خاص لپ تاپ خود را جستجو کنید ، به دنبال آن “ifixit” یا “راهنمای تعمیر”. نتایج باید به شما نشان دهد که تعمیر لپ تاپ شما آسان است (یا نه). اگر  انجام این کار راحت هست ، می توانید شاسی را باز کرده و سعی کنید رطوبت را خشک کنید.

 

گزینه اول ( باز کردن لپ تاپ ) :

اگر تصمیم گرفته اید که شاسی را باز کنید ، می توانید آسیب را خودتان ارزیابی کنید. اگر فقط آب را روی لپ تاپ خود ریخته اید ، باید اجزای آن خشک و تست شوند. اگر چیزی چسبناک یا شیرین ریخته اید ، مانند نوشابه یا نوشیدنی ، اجزای سازنده به احتمال زیاد به تمیزکاری مناسب توسط متخصص احتیاج دارند.

 

اگر در انجام این کار راحت هستید ، برای کمک به بهتر خشک شدن برخی از اجزای سخت افزاری را باید خارج کنید. اجزایی ماندد هارد و رم که قابل دسترس تر هستند در اغلب لپ تاپ ها.
و برای اینکه مشکلی حین مونتاژ دوباره قطعات برایتان پیش نیاید توصیه می کنیم قبل از و حین هر مرحله از باز کردن لپ تاپ از آن عکس بگیرید تا مرجعی برای مونتاژ دوباره داشته باشید.

 

هرگونه رطوبت آشکار در لپ تاپ و اجزای آن را با یک پارچه یا حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید (حوله های کاغذی نیز خوب عمل می کنند). اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از اشتباه بعد از هر عمل تمیز کردن با دست ناحیه مربوطه را چک کنید تا از خشک شدن کامل اطمینان حاصل کنید.

 

لپ تاپ و سایر اجزای پاک شده خود را برای مدت زمان حداقل 48 ساعت در یک مکان خشک قرار دهید. برای خشک کردن لپ تاپ استوک خود از سشوار ، بخاری یا هر منبع حرارتی دیگری استفاده نکنید ، زیرا این امر می تواند باعث آسیب بیشتر شود.

 

وقتی همه چیز خشک شد ، می توانید لپ تاپ خود را دوباره مونتاژ کرده و سعی کنید آن را روشن کنید.

 

 

گزینه دوم ( ارجاع به تعمیرات ) :

هر مغازه تعمیر لپ تاپ محلی هم می تواند نگاهی به رایانه خیس شما بیندازد و به شما اطلاع دهد که ایا لازم است که هیچ قطعه ای جایگزین شود یا خیر. انها همچنین باید بتوانند دستگاه را از کار بیاندازند و آن را برای شما خشک کنند. البته این کار را به طور رایگان انجام نمی‌دهند؛

 

 

گزینه سوم ( خاموش کردن و صبر ) :

فقط در یک صورت به لپ‌تاپ وقت دهید تا خشک شود، آن هم زمانیکه فقط مقداری کم آب روی آن ریخته شده باشد، یا فکر نمی‌کنید مایع زیادی وارد شاسی شده است. در لپ تاپ را باز کنید و ان را روی یک حوله مانند یک V وارونه قرار دهید تا هر گونه رطوبت از بین برود.

 

لپ تاپ را در یک مکان خشک قرار دهید و حداقل ۴۸ ساعت صبر کنید تا بتوانید آن را روشن کنید. اگر ‌توانستید سریعا به دستگاهتان دسترسی پیدا کنید، ممکن است هیچ آسیبی به لپ تاپ شما نرسد. اگر چیزی چسبناک را ریختید، ممکن است فقط به کیبورد لپ تاپ بیش از حد آسیب رسیده باشد.

 

 

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟

ریختن آب روی لپ تاپ

چطور کیبورد چسبناک را تمیز کنیم؟

بهترین را برای تمیز کردن کیبورد چسبناک شده تمیز کردن تکی هر کلید است . در بعضی از لپ تاپ ها کلید های کیبورد به راحتی جدا می شوند و شما می توانید با محلول کم الکل و گوش پاک کن یا دستمال بدون پرز هر کلید و هم مکانیزم زیر آن را براحتی تمیز کنید.

قبل از انجام این کار حتما اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ را خاموش کرده باشید و اتصالی به برق نداشته باشد. و در صورت امکان باتری لپ تاپ را دربیاورید.

نحوه تمیز کردن کیبورد چسبناک :

مقداری الکل روی کلیدهای مورد نظر پخش یا پخش کنید، و سپس هر کلید را به طور مکرر فشار دهید تا الکل در مکانیزم کار قرار گیرد. هر چه بیشتر ان را فشار دهید، کلید کوچکتر خواهد شد. اما زیاد الکل مصرف نکنید، یا می‌توانید توپ را بیشتر در لپ‌تاپ خودتان بشویید.

 

تکرار این کار تا زمانی که کلیدها چسبنده نباشند. شما می توانید از این تکنیک برای تصحیح هر دکمه چسبنده روی کنترل کننده بازی استفاده کنید. باید احساس هر کدام از کلیدهایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند را بهبود بخشد، اما به یاد داشته باشید که این کار یک تعمیر کامل نیست، چون باقی‌مانده چسبنده را به طور کامل حذف نمی‌کند.

 

در صورت لزوم هم می توانید به تعویض کیبورد فکر کنید که برای این کار هم می توانید با یه متخصص تعمیرات مشورت کنید تا از هزینه ها و نحوه تعویض کیبورد اطلاع حاصل کنید.

 

از برنج استفاده نکنید!

برخلاف تصور عموم ، برنج بهترین کار برای خشک کردن لوازم الکترونیکی مرطوب نیست. این روند خشک شدن را تسریع نمی کند. و اگر دانه های برنج در سیستم خنک کننده یا پورت های USB نفوذ پیدا کند ، مشکلات بیشتری نسبت به ریختن آب اولیه برای شما ایجاد می کند. در عوض توصیه می کنیم برنج را بخورید😊

 

لیست قیمت لپ تاپ استوک

 

 

ناکبند در اینستاگرام1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *