بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد

بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد

بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد

اگر مشکل بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد دارید، ممکن است ایراد از زبان ورودی یا انتخاب شده شما باشد همانطور که احتمالا می دانید لپ تاپ و ویندوز های جدید این قابلیت را دارند که از چندین زبان بطور همزمان استفاده کنند.
به همین جهت ممکن است شما زبان نادرستی را انتخاب کرده‌اید و با حروف زبان دیگر در حال تایپ هستید. اگر از یک لپ تاپ بدون نام لاک یا قسمت مجزا اعداد استفاده می‌کنید ممکن است مشکل از دکمه numlock  شما باشد که با فشردن آن مشکل حل خواهد شد.
در این مقاله سعی خواهیم کرد روش های حل مشکل بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد را ارائه کنیم.

 

مشکل نام‌لاک یا کیبورد اعداد مخصوص

کلیدهای NumLock و Fn + NumLock را علامت بزنید. در صورت فعال بودن NumLock ، بسیاری از لپ تاپ ها قسمت بزرگی از صفحه کلید را به صفحه شماره تبدیل می کنند
. برای اطمینان از غیرفعال شدن کلیدهای “NumLock” را فشار دهید یا “FN” + “NumLock” را فشار دهید. دوباره سعی کنید تایپ کنید تا ببینید کلیدهای شما ثابت هستند یا خیر . اگر با این کار مشکلی برطرف نشد ، ممکن است زبان اشتباه انتخاب شده باشد.

2بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد

 

تغییر زبان در ویندوز

اگر روی سیستم شما چند زبان نصب شده یا تعریف شده می‌توانید برای تغییر و جابجایی بین این زبان ها از دستورات زیر استفاده کنید.

روی دکمه زبان در قسمت پایین سمت راست سیستم خود کلیک کنید.  این گزینه مخفف اختصاری برای زبان فعلی و طرح بندی صفحه کلید شماست. سپس روی زبانی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید. این گزینه فقط درصورتی که بیش از یک زبان یا صفحه کلید نصب کرده باشید ظاهر می شود.

دکمه Windows را فشار داده و نگه دارید و دکمه Space را فشار دهید تا بین زبانهای نصب شده و صفحه کلیدها چرخه پیدا کند. اگر نیاز به نصب زبان دیگری دارید.

 

بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد3

تغییر از قسمت Settings

وارد قسمت settings لپتاپ شوید. برای این کار کافیست settings  را در قسمت جستجو ویندوز تایپ کنید.
در مرحله بعد از قسمت Time & language و با کلیک بر روی آن میتوانید به قسمت تغییر یا تعریف زبان جدید اقدام کنید.

 

بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد11

 

استفاده از کیبرد مجازی ویندوز

اگر در شرایط اضطرار قرار دارید و نیاز مبرم به تایپ حتی محدود دارید کافیست از دستور زیر استفاده کنید.
در قسمت سرچ ویندوز عبارت osk  را تایپ کنید و بر روی اولین گزینه یعنی onscreen keyboard  کلیک کنید و از کیبرد مجازی موجود در خود ویندوز استفاده کنید.

 

استفاده از عیب‌یاب کیبرد ویندوز

برای استفاده از عیب یاب خودکار کیبرد جهت حل مشکل بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد ابتدا در قسمت سرچ ویندوز عبارت Troubleshoot  را بنویسید یا کپی کنید بر روی Troubleshoot setting  کلیک کنید. تا پیدا شدن عبارت کیبورد صفحه را به پایین بکشید و بر روی کیبرد کلیک کنید و در نهایت بر روی عبارت run the Troubleshooter کلیک کنید تا بطور خودکار شروع به رفع ارور کند.

 

نصب دوباره درایور کیبرد

دکمه های windows  و x  همزمان بفشارید و بر روی گزینه Device Manager کلیک کنید قسمت کیبورد را باز کنید بر روی گزینه Standard PS/2 Keyboard راست کلیک کنید و سپس روی گزینه Uninstall کلیک کنید و بعد از اتمام کار لپ تاپ را ریستارت کنید تا دوباره نصب درایور انجام شود.

 

حل مشکل بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد با Ease of Access

در قسمت سرچ ویندوز عبارت Ease of Access را بنویسید و سرچ کنید بر روی گزینه اول کلیک کنید سپس بر روی گزینه Make the Keyboard easier to use کلیک کرده و اطمینان حاصل کنید که گزینه filter Keys غیرفعال باشد.

امیدواریم توانسته باشید با روش های فوق مشکل خود را حل کرده باشید در غیر اینصورت می‌توانید با شماره تماس های زیر سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح کنید.

 

021-66253560

021-66253560

ناکبند

 

ناکبند در اینستاگرام

ناکبند در تلگرام

 

 

 

 

18 دیدگاه برای “بهم ریختن و جابجا شدن حروف کیبورد

  1. میرزایی میگوید:

    بینید الان کیبرد لپ تاپ من مدلش نسبتا جدیدا خوبه ولی یهو نمی دونم چرا بدون اینکه بخوره زیمن یا آسیبی ببینه خراب شده مثلا بعضی از دکمخ ها سه چهار شون درست کار می کنه ولی بقیه یا هر دکمه دوتا حرف تایپ یا می کنه یا اکثر دکمخا بجای حروف از علامت ها استفاده می کنن مثلا) /! :’ اینا نمی دونم چشه
    اینم اگ لازمه بگم نمی دونم کمکی می کنه یا ن ولی چند بار خودم خواستم ک ویندوز شو کرک کنم دسته همین فامیل های لازم شو دانلود کردم دقیقا مث بعضی از سایت ها ک گفتن چجوری ویندوز مون رو کرک کنیم توی گوگل سرچ کنید می‌فهمید منظورمو

  2. مرتضی میگوید:

    سپاس از راهنمایی تون
    باورتون نمیشه من چقدر درگیر این مشکل بودم و هر راهی رو امتحان کرده بودم اما هرگز فکرش رو هم نمی کردم که لپ تاپم با روشن بودن کلید Num lock ممکنه تبدیل به نوعی ماشین حساب شده و بخاطر همین حروفش به هم ریخته.
    از همین رو خیلی خیلی ممنونم از سایت خوبتون.

  3. امیر میگوید:

    سلام😃
    خیلی ممنون بابت کمک کردن بهم
    من چند روز بود کیبورد لب تابم قاطی کرده بود دیوانه کرده بود منو منم
    اومدم از سایت شما کمک کردم
    بابا ایول😍

  4. ف میگوید:

    ممنونم از کمکتون. کیبورد من با شیفت + ف، علامت ویرگول رو نمیاورد. که با عوض کردن زبان لب تاب از استاندارد به فارسی درست شد.

  5. Arsha میگوید:

    سلام من امروز چایی روی کیبوردم ریخت و بعد از اون سریع کیبورد رو برعکس کردم و خشکش کردم ولی الان مثلا دکمه A را میزنم به جای A حروف های دیگری مینویسید مثلا DH

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *