بهترین ورژن ویندوز 10 و تفاوت آن ها

انواع نسخه ویندوز 10

بهترین ورژن ویندوز 10 و تفاوت آن ها

اگر بدنبال این هستید که بدانید بهترین ورژن ویندوز 10 چیست و یا تفاوت ورژن های مختلف ویندوز در چیست، در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بهترین ورژن ویندوز خود را انتخاب کنید.

در طی این سال ها نسخه های زیادی از Microsoft Windows به بازار ارائه شده . بیشتر اوقات نسخه های مختلفی نیز در نظر گرفته می شوند و ویندوز 10 نیز از این قاعده مستثنی نیست. مایکروسافت نام آنها را “Editions” گذاشته است و هر یک از آنها مجموعه ای متفاوت از ویژگی ها را ارائه می دهند.
ما در زیر راهنمای کاملی ارائه کرده‌ایم تا شما بتوانید بهترین نسخه ویندوز خودتان را انتخاب کنید.

انواع نسخه ویندوز 10

نسخه Windows 10 Home

شاید این نسخه بهترین نسخه مناسب شما باشد. علیرغم نام آن ، در واقع نسخه استاندارد ویندوز 10 است و نسخه ای است که از قبل روی اکثر لپ تاپ های استوک شخصی فروخته شده به مصرف کنندگان کشور انگلستان نصب می شود.

اگر جزو کسانی هستید که نسخه ویندوزتان را از 7 یا 8 به ویندوز 10 ارتقا داده اید ، احتمال اینکه اکنون دارای نسخه    Windows 10 Home  هستید نیز وجود دارد. نحوه کار این نسخه به معنای ارتقا کاربران نسخه های خانگی ویندوز 7 یا 8 به همان نسخه ویندوز 10 است.

برای تهیه این نسخه در کشور های مختلف قیمت های مختلفی وجود دارد برای مثال برای تهیه این نسخه از ویندوز 10 در بریتانیا باید حدود 119 پوند پرداخت کنید.

این نسخه به گونه ای طراحی شده که راحت ترین دسترسی ها را در اختیار شما قرار می دهد . البته بدین معنا نیست که دارای ویژگی های کمی است و بدون قابلیت است. برای مثال در این نسخه شما قابلیت
Windows Defender را در اختیار دارید علاوه بر آن ویژگی ورود به ویندوز با تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت را نیز با ویژگی Windows Hello نیز دارید.

 

 

بهترین ورژن ویندوز 10 و تفاوت آن ها

نسخه Windows 10 S

این نسخه به تنهایی یک نسخه جداگانه از ویندوز 10 نیست بلکه یک حالت خاص از ویندوز 10 است که اگر محدودیت های آن را بیش از حد سخت گیر بدانید ، می توانید آن را خاموش کنید. در حالت S ، شما فقط می توانید از Microsoft Store نرم افزار نصب کنید و نمی توانید برنامه ها را از وب نصب کنید. همچنین نمی توانید از خط فرمان دستورات را اجرا کنید و تنها مرورگری که می توانید استفاده کنید مرورگر Edge مایکروسافت است. این سه محدودیت برای حفظ امنیت بیشتر رایانه شما است و همچنین به عملکرد روان آن کمک می کند و البته در این نسخه خطر نصب ناخواسته بدافزار وجود ندارد.

انواع نسخه ویندوز 10

نسخه Windows 10 Pro

ویندوز 10 pro همه ویژگی های نسخه Home را ارائه می دهد ، اما همچنین ابزارهای مورد نیاز مشاغل را نیز به آن اضافه می کند. با این حال ، برای کاربران خانگی حرفه ای نیز مناسب است ، زیرا ابزارهایی مانند BitLocker  را اضافه دارد و گزینه های رمزگذاری پیشرفته را اضافه می کند.
و همچنین  با قابلیتRemote Desktop ،  به شما این امکان را می دهد که در هنگام دور بودن از میز کار خود به لپ تاپ وارد شوید.
همچنین قابلیت پشتیبانی از ماشین های مجازی را نیز دارد. ماشین های مجازی به قابلیتی گفته می‌شود که در واقع نصب جداگانه ای از ویندوز هستند و می توان بدون نصب در ویندوز اصلی نرم افزاری را در آن نصب و اجرا کرد.
برای تهیه نسخه پرو ویندوز 10 شما باید در حدود 290 پوند پرداخت کنید.

 

نسخه Windows 10 Enterprise

این نسخه معمولا برای مشترکین حرفه ای طراحی شده مانند شرکت ها و کمپانی های مختلف.
این نسخه را کمپانی های مختلف با تخفیف ها و شرایط خاص خریداری می‌کنند و آن را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند که البته این اشخاص امکان استفاده از آن را فقط در سیستم های مخصوص تعریف شده کمپانی دارند و نمی‌توانند از آن کپی تهیه کرده یا در سیستم دیگری استفاده کنند.
این نسخه تمام ویژگی ها را در اختیار دارد و قابلیت های خاص دیگری نیز در خود جای داده برای مثال قابلیتی که به مدیران کمپانی ها این امکان را می‌دهد که کارمندان خود را در سیستم های خاص مدیریت و کنترل کنند.

 

نسخه Windows 10 Education

باز هم ، شما خودتان به عنوان شخص حقیقی نمی توانید این نسخه را بخرید و مگر اینکه دانشجو باشید یا در مدرسه یا دانشگاه کار کنید ، احتمالاً هرگز با این نسخه مواجه نخواهید شد.
این یک روش کم هزینه برای مدارس و دانشگاه ها است که ویندوز 10 را در اختیار کارکنان و دانش آموزان  قرار می دهد و دارای ویژگی های مشابه Windows Pro است ، اما برخی از عناصر سیستم عامل مانند Microsoft Store  به طور پیش فرض خاموش می باشند.

نسخه Windows IoT

این یک نسخه ویژه از ویندوز است که برای اجرا در دستگاه های هوشمند کم مصرف مانند نمایشگرهای صفحه لمسی طراحی شده است و به جای اینکه در دسک تاپ ویندوز بوت شود ، یک برنامه پیش فرض طراحی شده است و بوت می‌شود.
می توانید آن را از سایت توسعه دهنده مایکروسافت دانلود کنید و اگر حس کنجکاوی دارید می توانید آن را روی Raspberry Pi نصب کنید.

 

ناکبند در اینستاگرام

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *