نحوه پارتیشن بندی هارد در ویندوز

پارتیشن بندی هارد دیسک در ویندوز

نحوه پارتیشن بندی هارد در ویندوز

نحوه پارتیشن بندی هارد در ویندوز : ویندوز 10 لپ تاپ  شما معمولا دارای درایو C است و شامل همه برنامه ها ، اسناد ، عکس ها ، فولدرهای شخصی شما می شود که به نظر می رسد کمی قرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبد باشد. چرا که  اگر سیستم عامل شما خراب شود ، همه اطلاعاتتان  را از دست خواهید داد.

 

با تقسیم بندی هارد دیسک ، درایو های مجزا جدید درست کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما محفوظ خواهد ماند. همچنین به این معنی است که اگر چیزی سیستم عامل را خراب کند ، احتمالاً می توانید تمام پرونده های دیگر را با خیال راحت بازیابی کنید.

 

می توانید با استفاده از disk manager پیش فرض Windows یا نرم افزار شخص ثالث ، درایو را پارتیشن بندی کنید – اما ما روی disk manager داخلی خود ویندوز راه حل ارائه خواهیم داد.

 

قبل از این کار باید اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات موجود در درایوی که قصد دارید پارتیشن بندی کنید ، پشتیبان گیری کنید.

 

نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک در ویندوز 10

  1. ابتدا کلید ویندوز را بهمراه کلید R همزمان بفشارید
  2. پنجره باز شده عبارت “diskmgmt.msc” را تایپ کنید سپس بر روی گزینه “OK.” کلیک کنید.

 

پارتیشن بندی هاردها

  1. پس از این کار لیست هاردای متصل به سیستم موجود شما به شما نمایش داده خواهد شد.
    بر روی هاردی که نیاز به پارتیشن بندی دارد کلیک راست کنید و بر روی گزینه “Shrink Volume.” کلیک کنید.

 

  1. در این قسمت از شما پرسیده خواهد شد که چه مقدار فضا به هر درایو اختصاص خواهید داد. مقدار را انتخاب کرده و مراحل پیشنهادی را از گزینه “NEXT” استفاده کنید.

پارتیشن بندی هارد

 

  1. در پایین صفحه مدیریت حافظه قسمت جدید باز خواهد شد به رنگ سیاه ظاهر خواهد شد طبق عکس زیر ، بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه “New Simple Volume.” را انتخاب کنید.

 

 

  1. برای ایجاد پارتیشن ، دستورالعمل های New Simple Volume wizard را دنبال کنید. به شما این امکان را می دهد تا اندازه پارتیشن را تعیین کرده و حرف اختصاص داده شده را انتخاب کنید.

 

 

  1. ممکن است از شما سوال شود که می خواهید پارتیشن در کدام قالب باشد. تقریباً در همه موارد ، شما باید “NTFS” را انتخاب کنید. در برخی موارد دیگر ، مانند اینکه اگر می خواهید یک درایو فلش USB را پارتیشن بندی کنید ، می توانید “FAT32” را انتخاب کنید.

 

ناکبند در اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *