مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر ، لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر ؟

لپ تاپ یا کامپیوتر1

مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر ، لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر ؟

هنگام تصمیم گیری درباره مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر ، باید چندین معیار را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چه مواردی به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت دارد.
در ادامه به بررسی معایب و مزایای خرید هرکدام می‌پردازیم و هرکدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

هزینه و ارزش خرید :

خرید کامپیوتر رومیزی ، برای قیمت گذاری این نوع از سیستم ها کار به نسبت دشواری داریم چرا که این مدل از کامپیوترها دارای اجزاء و سخت افزار متنوعی هست اما برای خرید یک سیستم کامپیوتری رومیزی به همراه مانیتور مربوط به آن در حال حاضر حداقل باید 5 میلیون تومان هزینه کرد. یک سیستم اداری و متوسط.

لپ تاپ ها به نسبت کامپیوتر دارای اجزاء محدودتری هستند اما برای خرید یک لپ تاپ در رده های پایین با کارایی اداری و متوسط در حال حال حاضر ممکن است بصرفه تر باشد چرا که لپ تاپ های استوک در حال حاضر با کارایی اداری در رنج 5 میلیون تومان هستند.

 

مزیت حمل :

دسک تاپ ها از نظر اندازه بزرگ هستند و یک نمایشگر جداگانه دارند. و این برای جابجایی و حمل و نقل بسیار دشوار خواهد بود. این سیستم ها طوری طراحی شده‌اند که در یک مکان مورد استفاده قرار گیرند و زیاد هم جابجا نشوند.

لپ تاپ ها به دلیل اندازه فشرده انها بسیار قابل حمل هستند. طوری طراحی شده‌اند که براحتی قابل حمل هستند . به عنوان مثال در کوله پشتی یا کیف های مختلف حمل می شوند و برای استفاده در طی مسیر فوق‌العاده هستند.

لپ تاپ یا کامپیوتر

پردازنده :

پردازنده یا CPU  های کامپیوتر های رومیزی به نسبت لپ تاپ دارای سایز بزرگتری هستند اما الزاما بدین معنا نیست که قدرتمندتر نیز هستند ، چرا که پردازنده های لپ تاپی وجود دارند که از سیستم دسکتاپ قوی تر هستند و یا حداقل هم رده هستند . و معمولا پردازنده های نسل جدید هر سال بازار ابتدا برای کامپیوترهای رومیزی عرضه می‌شوند.

پردازنده یا cpu  لپ تاپ ها معمولا رقابت نزدیکی با پردازنده کامپیوترها دارند. اما در سیستم های رده بالا و قدرتمند لپ تاپ ها معمولا قیمت بسیار بالایی دارند.

 

حافظه داخلی :

کامپیوتر ها اغلب قابلیت نصب چندین هارد از انواع مختلف را دارند و به نسبت لپ تاپ ها دارای محدودیت کمتری در این زمینه هستند.

لپ تاپ ها در زمینه نصب هاردهای اضافی به نسبت دارای محدودیت بیشتری هستند و معمولا دارای یک جای هارد 2.5 اینچی هستند اما در لپ تاپ های به نسبت بروزتر این مشکل کمتر پیدا است .

 

راه اندازی :

راه اندازی یک سیستم کامپیوتری رومیزی به فضا ، زمان و کار اضافی بیشتری نیاز دارد . اگر چه این کار ممکن است دشوار نباشد اما باز هم به نسبت لپ تاپ بسیار دشوارتر است.

لپ تاپ ها ساخته سده اند تا براحتی تمام قابل استفاده باشند . کافیست آنها را به منبع انرژی وصل کنید و دکمه روشن شدن را بفشارید.

 

کیبورد در مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر :

کامپیوترهای رومیزی انتخاب بیشتری پیش روی شما در نوع و اندازه کیبورد قرار می دهند. چه به لحاظ سایز ، نوع و …

لپ تاپ ها به نسبت دارای محدودیت زیادی در این زمینه هستند . برای مثال لپ تاپ های با نمایشگر 14 اینچ دارای کیبورد بدون نام لاک یا قسمت اضافی اعداد کیبورد هستند اما لپ تاپ های 15 و 17 اینچ این مشکل را ندارند اما ممکن است کمی حجیم و سنگین باشند.

صفحه نمایش :

نمایشگر در سیستم های رومیزی نو میتواند از 19 اینچ شروع شود . اما این قابیت وجود دارد که کامپیوتر را به نمایشگری مانند تلویزیون های بزرگتر هم وصل کرد و صفخه نمایش بسیار بزرگتری داشت.

از آنجا که قابلیت جابجایی از ویژگی های بارز لپ تاپ است ، اندازه صفحه نمایش کوچکتر ضروری است و اندازه صفحه نمایش اغلب از 10 “تا 17” است. با این حال ، یک لپ تاپ هنوز هم می تواند به یک نمایشگر خارجی متصل شود و از هر اندازه مانیتور ، صفحه یا پروژکتور پشتیبانی کند.

 

میزان مصرف و منبع برق :

مصرف رایانه های رومیزی بیشتر از لپ تاپ است. منبع پاور این سیستم ها باید اجزای متعدد داخل کامپیوتر و یک مانیتور را تأمین کنند. در صورت نوسان یا خاموش شدن برق ، امکان آسیب به سیستم نیز وجود دارد.

مصرف رایانه های لپ تاپ کمتر از رایانه های رومیزی است. اجزای کوچکتر به این معنی است که برای کارکرد آنها به انرژی کمتری نیاز است. لپ تاپ ها همچنین دارای باتری هستند ، بنابراین با رفتن برق امکان آسیب به فایل ها و سخت افزار لپ تاپ به نسبت بسیار کمتر است .

 

قابلیت ارتقا :

اکثر قطعات روی سیستم رومیزی قابلیت جابجایی و ارتقا دارند. سیستم‌های رومیزی فضای بزرگتری دارند و این خود به ارتقا و جابجایی راحتتر کمک بسیاری می‌کند.

در لپ تاپ ها معمولا حافظه رم و داخلی یا هارد قابلیت اترقا و جابجایی دارند و در اغلب موارد امکان اترقا سایر اجزاء یک لپ تاپ وجود ندارد و برای این کار شما نیاز دارید که سیستم خود را عوض کنید.

 

قابلیت تعمیر در مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر :

تعمیر رایانه رومیزی معمولاً آسان تر است ، زیرا بیشتر سخت افزارها را می توان از فروشگاه هر فروشگاه محلی رایانه خریداری کرد.

 

برای بیشتر کاربران ، باز کردن یک لپ تاپ برای تعمیر قطعه ممکن است دشوار باشد و یافتن یک قطعه جایگزین اغلب نیاز به تماس با سازنده رایانه یا سفارش از یک سایت آنلاین دیگر دارد.

 

در پایان ، تصمیم نهایی بستگی به نیاز شما دارد. اگرچه در مقاله ممکن است اینگونه به نظر برسد که رایانه های رومیزی بهترین گزینه هستند ، در صورت نیاز به قابلیت حمل ، لپ تاپ بهترین گزینه است. محدودیت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفت ، اما برای اکثر کاربران بیش از حد قابل توجه نیستند.

 

خرید لپ تاپ استوک دل با گارانتی تعویض

 

 

ناکبند در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *