مشکل پیکسل معیوب یا گیر کرده

رفع پیکسل معیوب

مشکل پیکسل معیوب یا گیر کرده

مشکل پیکسل معیوب یا گیر کرده : صفحه رایانه یا نمایشگر شما متشکل از میلیون‌ها چراغ کوچک برنامه‌ریزی شده با دقت به نام پیکسل است، که تصاویری را که می‌بینید ایجاد می‌کند. در درون پیکسل ها، شبه پیکسل هایی هستند که رنگ های RGB (قرمز، سبز، و ابی) را در خود دارند، که وقتی به طور کلی روشن می شود، یک نور سفید خالص ساطع می کند، در حالی که سایر رنگها با تغییر سطوح هر یک از سه رنگ منتشر می شوند.

یک پیکسل گیر  کرده هر زمان که یکی از این پیکسل ها به یک رنگ – قرمز، سبز یا ابی ثابت بماند و به صورت یک نقطه پایدار و روشن بر روی مانیتور شما ظاهر می شود، رخ می دهد.

 

پیکسل گیر کرده یا معیوب با پیکسل‌های سوخته متفاوت هستند، که بدون توجه به تصویر روی مانیتور همیشه سیاه باقی می‌مانند، زیرا هیچ نوری به این پیکسل‌ها نمی‌رسد. تعمیر انها نیز نسبتا دشوار است و گاهی باید مانیتور را جایگزین کنید.

خوشبختانه، می‌توانید از تست های  پیکسل سوخته برای تشخیص و رفع اشکال مانیتور خود استفاده کنید تا پیکسل‌های متوقف شده یا معیوب را با استفاده از چندین روش و نرم افزار تعمیر کنید.

 

علت پیکسل گیرکرده یا معیوب چیست؟

از زمانی که صفحه نمایش های LCD (نمایشگرهای کریستال مایع) به بازار آمده‌اند، پیکسل های دارای عملکرد نادرست یا گیر کیرده در نمایشگرها بسیار شایع شده.

پیکسل های معیوب مربع های کوچک ثابتی هستند که همیشه یک رنگ را حفظ می کنند اما همیشه پایدار نیستند. این اشکال عمدتا ناشی از مشکلات سخت‌افزاری هستند که این مشکلات را می‌توان به‌دلیل نقص در ساخت مانند خطاهای موجود در مونتاژ و یا به‌وسیله یک ترانزیستور که به‌طور مداوم روی پیکسل‌ها اثر می‌گذارد، ایجاد کرد.

در بیشتر موارد وقتی پیکسل گیر می کند، لزوما به این معنا نیست که کل پیکسل دچار آسیب می شود. ممکن است فقط یک یا چند تصویر فرعی باشد که مشکل رنگ را در پیکسل تشکیل می دهد.

قبل از اینکه برای جایگزین کردن یا تعمیر به فروشگاه مراجعه کنید، چندین کار برای رفع اشکال وجود دارد. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه پیکسل مرده را ثابت کنید که بیشتر نشود.

 

تفاوت بین پیکسل سوخته و پیکسل معیوب

در پیکسل گیرکرده یا معیوب معمولا پیکسل در سه حالت رنگ قرمز آبی یا سبز گیر میکند .
پیکسل های سوخته، از طرف دیگر، مانند مستطیل های سیاه کوچک ظاهر می شوند، زیرا انها به دلیل یک ترانزیستور شکسته، به طور کامل فاقد پیکسل هستند، و این بدان معناست که هیچ قدرتی برای پیکسل ها جهت روشن کردن انها تامین نمی شود.

تفاوت اصلی این است که یک معیوب برای همیشه روشن است، در حالی که یک پیکسل سوخته دیگر روشن نمی شود. برخلاف پیکسل های سوخته که به ندرت زنده می شوند، پیکسل های گیر کرده فقط ثابت هستند و می توانند به روش های مختلف تعمیر شوند.

اگر می بینید یک پیکسل سفید یا رنگی است، برخی از روش های لیست شده در زیر را امتحان کنید تا آن را برطرف کنید.

 

حل مشکل پیکسل معیوب یا گیر کرده :

  1. با صبر کردن مشکل حل شود
  2. از تست های پیکسل سوخته استفاده کنید.
  3. از فشار و حرارت استفاده کنید
  4. از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید
  5. تعویض نمایشگر

 

 

صبر

پیکسل های گیر کرده یا معیوب می توانند پس از چند ساعت خود را بازیابی کنند. بعضی‌ها ممکن است روزها یا هفته‌ها و بعضی وقت‌ها سال‌ها طول بکشند.
اگر شکیبایی ندارید، روش‌های دیگر را امتحان کنید.

رفع پیکسل معیوب2

تست های پیکسل سوخته

برای انجام این کار، صفحه خود را با یک پارچه نرم پاک کنید و سپس از سایت های مرتبط تست پیکسل های سوخته  را در مرورگر خود باز کنید. به حالت تمام صفحه جابجا شوید و با دقت به تمام صفحه های تست نگاه کنید.

 

گرما و فشار

این روش‌ها به صورت دستی و با ترکیب فشار و حرارت برای حل پیکسل گیر کرده است.

قبل از شروع، مانیتور خود را خاموش کنید، و با استفاده از یک پارچه مرطوب، فشار را به نقطه ای اعمال کنید
که پیکسل های گیر کرده در ان قرار دارد، بدون این که بر مناطق دیگر تاثیر بگذارید چرا که این امر ممکن است پیکسل های بیشتری ایجاد کند.

روش حرارتی شامل قرار دادن پارچه گرم شده بر روی پیکسل گیر شده برای چند ثانیه
و خاموش کردن مانیتور به مدت ۴۸ ساعت است تا پیکسل توان اضافی را تخلیه کرده و خاموش شود.

رفع پیکسل معیوب1

تست های پیکسل سوخته

چندین گزینه مختلف برای این کار وجود دارد میتوانید از نرم افزارهای مختلفی مانند
JScreak ،PixelFileer   یا UndedPixel  برای تعمیر پیکسل گیر کرده یا معیوب لپ تاپ استفاده کنید.

برای ورود به وبسایت های مورد نظر بر روی هر کدام کلیلک کنید.

 

تعویض نمایشگر

این اخرین راه حل برای درست کردن یک پیکسل است، اگر واقعا لازم باشد. اغلب تولیدکنندگان ضمانت‌هایی برای تعمیرات یا جایگزینی ارائه می‌دهند، بنابراین پیش از انجام این اقدام، ضمانت دستگاه را بررسی کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *