چیا چیست؟ راهنمای استخراج رمز ارز چیا

رمز ارز چیا در ناکبند

چیا چیست راهنمای استخراج رمز ارز چیا chia

چیا چیست راهنمای استخراج رمز ارز چیا : Chia یک رمز ارز جدید است که مبتنی بر فضای ذخیره و زمان است.
برای استخراج این رمز ارز به جای استفاده از سخت افزار گران قیمت که مقدار زیادی هم برق برای استخراج مصرف می‌کند، این بلاکچین برای  استخراج از حداقل منابع (مانند برق) استفاده می‌کند و از فضای خالی موجود در حافظه کامپیوتر شما استفاده خواهد کرد.

در این اواخر شور و شوق زیادی حول بلاکچین chia  وجود دارد چرا که توسط Bram Cohen  ابداع شده است.
ایشان یکی از بنیان گذاران BitTorrent  و خالق نظریه torrent هستند.  BitTorrent   به عنوان یکی از هوشمندانه ترین ابداعات تکنولوژی در دو دهه اخیر شناخته میشود.

برای اطلاعات بیشتر  درباره BitTorrent می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

چگونه چیا کوین chia coin (XCH) استخراج کنیم:

پیش نیاز ها:

پیش نیاز های این کار ساده هستند:

کامپیوتری که سیستم عامل ویندوز ، مک ، یا لینوکس در آن  نصب شده است. توصیه میشود که از کامپیوتر های جدید تر با SSD استفاده شود.

تذکر: نیازی نیست که از یک کامپیوتر اختصاصی برای استخراج chia coin   استفاده کنید.از همان کامپیوتر معمولی تان هم می‌شود استفاده کرد.Chia  در پس زمینه کامپیوتر کار استخراج را انجام می دهد.اگر از کامپیوترهای رومیزی به جای لپ تاپ استفاده کنید بسیار بهتر است چرا که جابجایی لپ تاپ با درایوهای اکسترنال کار کمی سختی است و احتمال خرابی لپ تاپ در طولانی مدت هم زیاد است.

یک حافظه SSD  با حافظه 250 گیگابایت یا بیشتر نیاز است. اگر حافظه داخلی شما کمتر 250 GB است می توانید از یک SSD  اکسترنال استفاده کنید.و این را در نظر داشته باشید که یک حافظه SSD  ده برابر در خواندن و بیست برابر در نوشتن از یک  HDDسریع تر است.

برای سیستم حال حاضرتان هم یک حافظه خارجی HDD  با حجم بالا بهتر است. اندازه مناسب در زمان نوشتن این مقاله حداقل یک ترابایت است.

 

نرم افزار Chia Blockchain

قابل ذکر: هر دو مدل هاردها یعنی SSD  و HDD اخیرا به علت محبوبیت  chia blockchain که
در تاریخ 29 اسفند 1399 راه اندازی شده افزایش قیمت پیدا کرده اند. اخیرا کمبود SSD  و HDD  در چین بسیار شایع شده است.

نرم افزار Chia blockchain  را نصب کنید.

برای نصب نرم افزار :

نکته : ما از ویندوز استفاده می‌کنیم همانطور که اکثریت از ویندوز در خانه‌تان استفاده می کنند.

سایت https://www.chia.net  را روی مرورگر خود باز کنید.

روی “install chai blockchain” کلیک کنید که شما را به INSTALL.Chia-Network/chia-blockchain Wiki.GitHub می برد.

روی گزینه نصب ویندوز “Chia Blockchain Windows”  کلیک کنید تا نرم افزار “ChiaSetup” را دانلود کند.

روی “ChiaSetup” کلیک کنید تا نرم افزار را نصب کنید.

ChiaSetup””  نرم افزار chiablockchain است و چیابلاکچین  را به صورت اتوماتیک روی کامپیوتر شما نصب خواهد کرد.این نرم افزار در نشانی /Users/Your name/.chia نصب خواهد شد.

وقتی که Windows Firewall  برای دسترسی از شما اجازه خواست گزینه “Allow Access” را بزنید.

اکنون شما نرم افزار را نصب کرده اید.

نصب نرم افزار چیا بلاکچین

نصب نرم افزار chia

روی گزینه  “CREAT A NEW PRIVATE KEY” بزنید.

نرم افزار Chia Blockchain  یک کیف پول جدید برای شما با یک سری کلمات رمز شده ایجاد میکند. مانند چیزی که در زیر نشان داده شده است. مطمن شوید که با موبایل خود عکس گرفته باشید که این کلیدواژه را در جایی امن ذخیره کنید.

کیف پول رمز ارز چیا chia

(چیا چیست راهنمای استخراج رمز ارز چیا)

نکته: لطفا از رمز کیف پول بالا استفاده نکنید.این صرفا برای آموزش است و نا امن.

روی گزینه “NEXT”  کلیک کنید که نرم افزار Chia Blockchain  را آغاز کنید.اگر Windows Defender Firewall  به شما اخطار دسترسی داد به روی گزینه “Allow Access” کلیک کنید.

شما به سمت صفحه اصلی هدایت خواهید شد که “Full Node” نامیده میشود.مانند زیر.

آموزش استخراج ارز چیا

اولین کاری که نرم افزار Chia Software انجام می دهد همگام سازی (مثلا تطبیق با تمام تغییرات در شبکه مثل بلوکهاست) با نرم افزار Chia Blockchain  است. همگام سازی ممکن است ساعت ها برای تکمیل شدن طول بکشد. انتظار داشته باشید که هر دو عدد 1344 و 47773  در موقع همگام سازی تغییر کند. وقتی همگام سازی تمام شود حالت به “Synched”  تغییر خواهد کرد.همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است.

آموزش استخراج ارز چیا در ناکبند

پلات Chia Blockchain

دو قسمت مجزا در استخراج کردنchia  وجود دارد.اول اینکه شما نیاز دارید یک سری از پلات ها را ایجاد کنید سپس می توانید این پلات ها را کشت کنید تا با Chia Coin (XCH) پاداش آن پرداخت شود.

در این بخش ما قصد داریم روی روند ایجاد پلاتهای Chia  تمرکز کنیم. همیشه پلات از یک SSD استفاده می کند.چرا که این یک عملیات خواندن و نوشتن پیچیده است و زمان تصاعدی بیشتری روی HDD  خواهد برد.

برای ایجاد پلات به صفحه “Plots” رجوع کنید.

آموزش استخراج ارز چیا chia در ناکبند

روی گزینه “ADD A PLOT” کلیک کنید تا یک طرح یا پلات ایجاد کنید.

موارد زیر تنظیمات پیشنهادی وب سایت اصلی است .

الف: اندازه پلات : باید حافظه شما 101.4 گیگابایت (k=32 ، حافظه موقت :239 گیگابایت) باشد همانطور که در خود وب سایتchia  توصیه می شود. شما می توانید  اندازه پلاتهای مختلف را انتخاب کنید اما به صورت تصاعدی زمان بیشتری برای پلاتینگ صرف خواهد شد، و بیشتر از 90 درصد پلات ها در شبکه k=32 است.

ب: تعداد پلات‌ها را انتخاب کنید: بستگی به این دارد که چقدر فضای خالی در حافظه SSD  دارید در حالی که هر پلات چیزی حدود 250 گیگابایت برای تکمیل نیاز دارد.از راهنمای زیر استفاده کنید.

270 گیگابایت فضای خالی روی SSD   :یک پلات

540 گیگابایت فضای خالی روی SSD   : دو پلات

810 گیگابایت فضای خالی روی SSD   : سه پلات

1080 گیگابایت فضای خالی روی SSD   : چهار پلات

1350 گیگابایت فضای خالی روی SSD   : پنج پلات

 

نکته : همیشه گزینه  “Plot in Parallel” را انتخاب کنید و تاخیر بین 0 تا 60 دقیقه را برای تکمیل پلات های بیشتر در زمان کوتاه تر را انتخاب کنید.در تجربه ما پلاتینگ یک پلات یا بیشتر تا چهار پلات در حالت موازی زمان یکسانی را می برد. بنابراین تا جایی که میتوانید به صورت موازی پلات‌بندی کنید.

آموزش استخراج ارز چیا chia

ج: گزینه Temporary Directory  را انتخاب کنید: یک مسیر روی حافظه SSD تعریف کنید.

آخرین مسیر را هم باید روی هارد HDD انتخاب کنید چرا که SSD  برای ساخت پلات هاست نه استخراج.

آموزش استخراج ارز چیا chia

د: نهایتا،برای روی “CREAT PLOT” کلیک کنید تا پلات را ایجاد کنید.انتظار می رود  که بین 6 تا 12 ساعت به طور میانگین طول  بکشد تا پلات تکمیل شود.اگر بیشتر از سه پلات موازی را طراحی می کنید، ازسخت افزار کامپیوتر شما مانند CPU  و RAM    بیشتر استفاده خواهد شد.

آموزش استخراج ارز چیا chia

نکته :در زمان نوشتن این مقاله ،پلاتینگ در دو جا متوقف می شود.به نظر که در 31%  و هم در 100% برای مدت طولانی متوقف می شود. از این قضیه نباید ترسید. فقط در این مواقع و درصدها صبر داشته باشید و اجازه دهید سیستم به کار خود ادامه دهد. به نظر این موارد باگ های اولیه هستند که برطرف خواهند شد.

اگر به هر دلیلی پلاتینگ شکست بخورد، شما نیاز خواهید داشت که پروسه طراحی را از دوباره شروع کنید.مطمن شوید که هر فایل موقت را در Temporary Directory پاک کرده اید چرا که آنها پاک نخواهد شد.نام این پلات به این صورت خواهد بود:

“]یک سری کلمات عددیplot-k32-yyyy-mm-dd-hh-mm-[” و اندازه آن حدودا 108.9 گیگابایت خواهد بود.

چهار فاز پلاتینگ به صورت زیر می باشند:

Computing table

Backpropagating table

Compressing table

Write checkpoint

چیا چیست راهنمای استخراج رمز ارز چیا

استخراج Chia Blockchain

برای استخراج Chia Blockchain شما نیازی نیست کاری بکنید وقتی که تمام پلاتینگ به اتمام رسید به درستی شروع به استخراح می کنند و شما برای دریافت پاداش خودتان با Chia Coin (XCH) به رقابت با دیگران می پردازید.

اینجا جایی است که استخراج  Chia  جالب می شود.استخراج یک مسابقه بی پایان می شود که شما می توانید اندازه کلی پلات ها در فارمتان را افزایش دهید.هر چقدر که مزرعه شما بزرگتر شود، شانس بیشتری برای دریافت پاداش با Chia Coin(XCH) خواهید داشت.
شما با تمام مزرعه های شبکه رقابت میکنید که به صورت تصاعدی افزایش می یابند.

برای تخمین میزان دریافتی تان از استخراج Chia Coin (XCH)  می توانید از صفحه محاسبه وبسیات اصلی چیا استفاده کنید. برای رفتن به نشانی مذکور کلیک کنید.

برای مشاهده افت و خیز این رمز ارز می توانید به وبسیات اصلی مراجعه کنید.

چگونه با استخراج Chia Coin(XCH) پاداش بگیریم؟

در حال حاضر شما برای هر روز پاداش میتوانید 2 چیا کوین دریافت کنید.پلات شما بعد از تکمیل فرآیند با کمی تاخیر و با عبور از فیلتر های مختلف مستعد دریافت پاداش خواهد بود.

یک پلات باید هجده بار در طول 24 ساعت از فیلترهای تعریف شده عبور کند.

نکته : شما باید می توانید مرتبا چک شدن پلاتتان را مشاهده کنید . مانند 1/(عدد پلات ها در فارمتان) به جای 0/(عدد پلات ها در فارمتان)

تثبیت شده: وقتی یک پلات  از فیلتر پلات عبور می‌کند، با بقیه پلات هایی که از فیلتر پلات عبور کرده اند برای اثبات ارائه فضای کافی رقابت می کنند. هر پلات برای  ارائه بهترین فضای اشتراک داده شده رقابت میکند در حالی که شانس گرفتن بهترین پاداش بستگی به اندازه کلی پلات ها در فارم شما دارد.

نکته : یک پلات  مجموعه ای از مدارک اثبات درستی ارائه فضا است ، حدود 40 مدرک ارائه فضا برای هر پلات وجود دارد. بعضی از ماینرها Chia خوش شانس تر خواهند بود.مواردی وجود دارد که آنها با تنها یک پلات پاداش می گیرند.

اما در بیشتر موارد نتیجه کار شما ممکن است خیلی متنوع باشد.

چیا چیست راهنمای استخراج رمز ارز چیا

چقدر از Chia Coin(XCH) کسب خواهم کرد؟

برای پاسخ این سوال هم فعلا بسیار زود است اما میتوانید به وبسیات اصلی و سایت های معتبر دیگر که قیمت گذاری رمز ارز هستند رجوع کنید.

بقیه فرضیات درباره Chia Coin(XCH) :

سعی کنید متوقف کردن و ری استارت کردن نرم افزار Chia Blockchain را تا جایی که ممکن است به حداقل برسانید چرا که ممکن است همگام سازی یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

وقتی برای   Chia Coin (XCH)  استخراج می کنید تنظیمات خاموش شدن خودکار سیستم را روی never  قرار دهید.

وقتی می خواهید عملیات فارم Chia  را گسترش دهید  این امکان وجود دارد که بخواهید دو یا چند کامپیوتر داشته باشید و یک مجموعه از کامپیوتر ها پلاتینگ کنند و مجموعه دیگری از کامپیوتر ها استخراج  کنند.

شما می توانید چند کامپیوتر مختلف را که هم زمان نرم افزار  Chia Blockchain را اجرا میکنند داشته باشید که همه ی آنها از یک کلید مشترک استفاده می کنند.به جای ایجاد یک کیف پول جدید بر روی گزینه “IMPORT FROM MNEMONICS” کلیک کنید و بیست و چهار حرف رمزتان را به ترتیب درست وارد کنید.

پلاتینگ در سیستم عامل لینوکس سریع تر از ویندوز صورت می گیرد( این مورد تست شده است. )

وقتی شما نرم افزار Chia Blockchain را در ویندوز کامپیوتر پاک می کنید ، کلید کیف پول خذف نمی شود .شما باید کلید های کیف پول را پاک کنید. که از طریق نرم افزار با گزینه “DELETE ALL KEYS” انجام می شود.

نرم افزار Chia Blockchain  بدون نقص نیست و پس هر لحظه منتظر آپدیت آن باشید.

شروع به استخراج با Chai Coin(XCH) کنید و کامروا شوید!

چیا چیست راهنمای استخراج رمز ارز چیا

 

 

لیست قیمت لپ تاپ استوک

 

ناکبند در اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *